Jakie są ceny usług?
Proponujemy bardzo dobre warunki cenowe, w zamian za zupełnie nową jakość oraz prędkość odbierania i wysyłania danych nieosiągalną dla starszych technologii kablowych i radiowych. Szczegóły znajdują się w zakładce Oferta.
Jaka jest rzeczywista szybkość internetu światłowodowego w sieci Eko-line?
W odróżnieniu od innych operatorów telekomunikacyjnych (tzw „oferty do… Mb”) Eko-Line gwarantuje korzystanie z internetu o deklarowanej w ofercie szybkości. Modem, który oferuje Eko-Line do Internetu światłowodowego jest przygotowany do tego, by obsłużyć duże prędkości i zapewnić komfort surfowania. Prawdziwa mierzona szybkość (np. przez Speedtest) jaką Klient uzyska zależeć będzie od tego czy urządzenie (np. laptop) podłączymy do modemu za pomocą kabla, gdzie uzyskana będzie pełna przepustowość, czy też do pomiaru wykorzystywana będzie sieć WiFi, w której w zależności od technicznych możliwości – standardu Wi-Fi oraz łącznej liczby pracujących urządzeń – uzyskiwana szybkość może być niższa. Zależy pamiętać także o tym, że sygnał Wi-Fi maleje z odległością od modemu, więc szybkość internetu spada istotnie w dalszych pomieszczeniach. Powyższa uwaga dotyczy pomiarów, natomiast korzystanie z Internetu na kilku urządzeniach jednocześnie będzie komfortowe, gdyż ewentualnym ograniczeniem nie staje się wybrane przez Klienta łącze dostępowe, ale wydajność np. komputera (uzyskanie bardzo dużych przepływności wymaga PC wysokiej klasy), czy sprawność serwerów dostarczających treści.
Czy są wymagane specjalne urządzenia do odbioru Internetu światłowodowego?
Są to specjalne urządzenia typu ONT, mogą być wyposażone w router Wi-Fi dzięki czemu podłączymy notebooki, tablety, smartfony bez konieczności wykonywania dodatkowej instalacji komputerowej w domu.
Czy można rozwiesić kable światłowodowe na niezabudowanej działce?
Możliwe jest uwzględnienie jeszcze nie zabudowanych działek i zaprojektowanie rezerwowego przyłącza na życzenie przyszłych mieszkańców. Wykonanie przyłącza nie jest równoznaczne z podpisaniem umowy na świadczenie usług. Każdy sam zdecyduje czy i kiedy zechce korzystać z usług firmy Eko-Line.
Jak zamówić dostępu do Internetu?
Aby korzystać z naszej sieci należy złożyć wniosek w Zakładce Zamów Internet. Nasi technicy skontaktują się z Państwem możliwie najszybciej, w celu przeprowadzenia wizji lokalnej, dokonania pomiaru i stwierdzenia możliwości technicznych takiego podłączenia. Pomiar wykonywany jest bezpłatnie. Zamówienia można także składać telefonicznie – dzwoniąc na numer biura obsługi klienta 606 999 005 bądź biuro@ekoline.net.pl
Czy otrzymam publiczny (zewnętrzny) adres IP?
Każdy nowy klient otrzymuje domyślnie adres IP z puli adresów prywatnych (adres wewnętrzny, niepubliczny). Klienci indywidualni mogą zakupić 1 adres zewnętrzny IP. Większa ilość adresów IP jest dostępna w abonamentach dla firm.
Czy usługa może być podłączona do kilku komputerów w domu, w ramach jednego abonamentu?
Usługa w ramach jednego abonamentu może być w zasadzie podłączona do dowolnej ilości komputerów, znajdujących się w jednym gospodarstwie domowym, bez dodatkowych opłat.
Należy jednak mieć na uwadze fakt, że w tym przypadku Państwa łącze jest dzielone na wszystkie podłączone w domu komputery. Dlatego aby praca z Internetem nadal była komfortowa, warto rozważyć wykupienie abonamentu o wyższych parametrach przesyłowych.
Czy jest limit na przesyłane dane?
Dostęp do Internetu świadczony za pośrednictwem Eko-Line nie jest obarczony żadnymi limitami. Nie ma żadnych ograniczeń ani czasowych, ani jakościowych, czy też ilościowych. Żadna usługa dostępna w Internecie nie jest zablokowana (brak blokady portów).
Jakie są wymagania sprzętowe, aby korzystać z Internetu za pośrednictwem sieci Eko-Line?
W zasadzie każdy komputer spełnia wymagania. Jedynym wymogiem jest sprawna karta sieciowa, pracująca w standardzie Ethernet lub FastEthernet. Jeśli komputer nie posiada takiego gniazda, konieczne może być wyposażenie go w kartę sieciową (koszt ok. 30 zł).